שחיין כתב:1. אני מסכים עם רוב הדירוג, חוץ מזה ש -5, חייב לעבור לסוף.
בוודאי לא המצב העגום בו מחזקים את ידי אוייבנו שרק מחכים לשנה השביעית כדי להתעשר...
2. גבולות הארץ.
האמור בקישור ההוא מוכר בהחלט.
רק שיש לו [ולמי שפוסק כך] טעות קריטית אחת והיא שהמציאות ממשיכה וא"א להתעלם ממה שקיים היום. כלומר, היה כיבוש יהושע והייתה שיבת ציון של עזרא ונחמיה ו... יש גם את מציאות ימינו בה יהודית יושבים ומיישבים חבל ארץ כחלק מארץ ישראל ומתוך תפיסה שהם חלק משיבת ציון של ימינו. אין מצב שאין לזה ערך הלכתי!!!
מה שרבים לא השכילו להבין זה שגבולות הארץ אינן קבועות אלא גמישות!
ראה כאן: http://www.vbm-torah.org/vtc/0032044.html#fn27
וכמובן בהערה הקודמת לה - 26 (שם מפורטת גמישות הגבולות). [וכדאי גם לקרוא את כל המאמר].
אגב, זה בהחלט מבוסס על הרמב"ם....
3. פסיקה כרמב"ם לעתיד לבוא.
אולי.
א"א לדעת.
לפחות אז נוכל לחמם על הפלטה בשבת מרק שהתקרר )
[אגב, האם אתם שמים חילבה במרק חם??
האם אין חוששים לקלי בישול (בחולבה עצמה או ברכיבים הנוספים כמו לימון וכוסברה)??]
שחיין כתב:2. אני חושב שזה מה שהמקורות אומרים; כשעם ישראל מגיע לארץ ומיישב בה זה יוצר את הקדושה [בין אם זה ע"י כיבוש ובין עם זה ע"י חזקה].
הבעיה שאנחנו לא יודעים לקרוא את המקורות......
3. חידשת לי.
האם זה בגלל הפלטה?
כי לפי מיעוט זיכרוני, לפי הרמב"ם נוזל שבושל והתקרר אין בו בישול אחר בישול.
4. לגבי החילבה וכ"ש.
דווקא מדברים על כך שגם כלי שני מבשל ולכל הפחות את קלי הבישול (ולדעתי כוסברה בכלל זה).
אולי התימנים פוסקים אחרת.
[ומכיוון שפורים מתקרב ניתן לשאול; האם מי שאוכל באופן קבוע בליל שבת חילבה יכול לקבל על עצמו גם את מנהגי התימנים בעניין זה?]
5. ולגבי רבינו ראובן.
אני מבקש;
האדמו"ר !!!
שחיין כתב:2. אילו היינו מבינים עד כמה עליית עזרא הייתה עלייה עלובה של עלובי החיים מתוך העם ורק מיעוט שבמיעוט עלה. רוב העם נשאר בבבל [בעיקר העשירים].
לעומת זאת חזרת העם לארצו בזמנינו......
3. הוא אשר אמרתי; אין בישול במרק עצמו אלא האיסור הוא מצד הפלטה - מקור החום.
אלא שיש לדעת שיש פוסקים הסבורים - ובצדק לדעתי - שאין איסור לשים ישירות על הפלטה כי זה לא מקום שמבשלים עליו [בישלת פעם משהו על הפלטה??]. כך שמעתי שפסק הרב מן ההר.
על כל פנים למי שלא פוסק כרמב"ם, הרי שגם אם מקור החום מכוסה כראוי להחזרה, אסור להחזיר מרק קר.
[ועוד הערה לדיוק; אמרת שמי שמחזיר מרק קר לפלטה לא נוהג כרמב"ם. זה לא לגמרי מדויק שכן הרמב"ם לא התייחס לפלטה חשמלית...... - אלו דיוני אחרונים שאינם קשורים לפסיקת הרמב"ם ולא לסוגיית בישול אחר בישול בלח.]
4. לעניין בישול בכלי שני אתייחס בהמשך. [צריך לחזור על החומר....].
5. צודק!
מארי !!
[כי אני לא מכיר אדמו"ר שאוהב סחוג חריף אש].
שבת שלום
שחיין כתב:shaboth sholom
[עוד אשכנזי שמנסה לדבר בתימנית.... אבל חכה שצוברי ישמע אותי מזמר "דרור יקרא" (כשכל סגול הופך לA...)].
ראובן אורן כתב:ברור, לכן הדגשתי 'טכנית', כי רצוי להיזהר בכך.., בכיסוי המוגזם! גם כי זה יכול 'לשרוף' האוכל וגם כי יכול לשרוף את הבית... והיו דברים מעולם.
[חכה שתשמע את 'מורי נוגן' מזמר בבי"כ באלאדי.. תתמוגג! זכיתי לכך ועל כן גם נתתי לו בכבוד לקדש את השבת..., שפתיים יישקו ]
ראובן אורן כתב:בשנת שמיטה אסור לשתול ולזרוע ב'קרקע' !
אין שום בעעיה עם כל סוג של אדמה במיכלים, עציצים, שקים, סלים, באלות או אדנייות.
רק שלא יהיה מגע עם הקרקע !
ה'ניתוק' / גידול במנותק מהקרקע יכול להיות על שולחנות/דרגשים / מדפים מוגבהים.., או שעל האדמה עצמה פרושה יריעה גאוטכנית שלא מאפשרת מגע של השורשים היוצאים מהעציצים (אם זה קורה..), עם האדמה.. הקרקע.
נשמע לי כמו הגזמה פראית...אנשים יגוועו ברעב ככהשחיין כתב:איני רואה אפשרות לאדם פרטי להגיע לידי כך.
דייב כתב:נשמע לי כמו הגזמה פראית...אנשים יגוועו ברעב ככהשחיין כתב:איני רואה אפשרות לאדם פרטי להגיע לידי כך.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד